Sebastian Ogier vant løpet, 58 sekunder foran Jari-Matti Latvala, Andreas Mikkelsen fulgte på 3., Mads og Jonas på 4., mens Thierry Neuville vant kampen med teamkompis Dani Sordo i Hyundai med 0,8 sekunder, og de endte på henholdsvis 5. og 6. plass.

Taktikken for i dag var bare å safe 4. plassen. Det var for langt opp og langt ned. Dette ble gjennomført med full kontroll fra de to inne i bilen, mens bilen også i dag satt ett skikkelig støkk i teamet:

Mads forteller:

-Ca. 5 km. inn på siste SS, som også er power stage, fikk jeg den samme alarmen som i går, og bilen gikk over på 3 sylindre. Det er en alvorlig alarm. Jeg vil ikke engang fortelle hva som kommer opp på skjermen, men det ingen gladmelding,» ler han. «I følge motoringeniøren vår betyr det vanligvis totalt brake down etter noen kilometer. Vi fulgte samme prosedyre som i går, stoppet helt opp, skrudde av, resatte alle systemer og startet igjen. Det var bare 5 km. igjen, og heldigvis holdt det. Men vi har hatt flaks at dette skjedde så sent i løpet. Vi tapte til sammen +- 45 sekunder på problemet. På papiret er det forskjellen mellom 3. og 4. plass i sammendraget. Men det er bare teori, for hadde vi vært nærmere Andreas i går, så hadde det vært et helt annet løp i dag. Så jeg er mye mer glad for å være gjennom på 4. plass, enn å tenke på at det hadde vært morsomt med en pallplass og samtidig splitte Polo’ene.»

Det skal sies at selv om det ble kjørt med god sikkerhetsmargin i hele dag, gikk det også fort. På dagens lengste etappe, den klassiske Col de Turini etappen, som i år het «La bollene Vesubie – Sospel», og var på 31,66 km, var det bare Sebastian Loeb som var raskere. Og det var store differanser bakover til andre toppførerne, som også kjørte i safe modus.  

 -Hvis jeg skal oppsummere er jeg veldig fornøyd med løpet», sier Mads. Vi har kjørt samtlige prøver uten en eneste nesten-avkjøring, eller tilbud som vi sier. Jeg har kjørt med 2014 bil, og kan ta med meg den selvtilliten som ligger i at jeg vet at jeg får ny og raskere bil til Sverige. Jeg får også fordelen av å kjøre bak VW’ene i Sverige, som jeg tror vil bli de hardeste konkurrentene om de beste plasseringene der også.

Det henvises til www.wrc.com når det gjelder detaljerte resultater.