Mitsubishi i-MiEV

Mitsubishi var den første som virkelig satset på elektriske biler i Norge da i-Miev kom i 2010. Da kostet bilen rundt 250.000 kroner.

Foto: Mitsubishi

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Egenvekt uten fører

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Utilgjengelig

I dag koster den samme bilen fra 154.620 kroner. Det sier det mest om hvordan konkurransen i elbilmarkedet har utviklet seg i Norge. i-Miev er en liten bil med plass til fire personer som egner seg utmerket for bykjøring.

Sett i dagens målestokk er batteriet på bare 16 kWh ganske lite. Dette gir også en relativt begrenset kjørelengde på 160 kilometer ifølge tall fra fabrikken. Peugeot og Citroen har elbiler som er kopier av Mitsubishi i-Miev.

Test av bagasjerom

  • Bagasjerom bak: 166 liter
  • Bagasjerom foran: Nei

Bagasjeromsstørrelsen i Mitsubishi i-MiEV oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Fysiske mål på bilder

Mål i bagasjerommet.

Fysiske mål

Gulv bredde

93 cm

Gulv lengde

56 cm

Høyde opp til setekant

39 cm

Åpning bredde

84 cm

Åpning høyde

71 cm

Om testbilen

Chassis

Kombikupé

Bagasjerom bak

166 liter

Nyttelast

265 kg

Egenvekt uten fører

1110 kg

Tillatt totalvekt

1450 kg

Hengerfeste

Nei

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Lignende modeller