NIO ET5
NIO ET5 er en mellomstor helektrisk sedan som konkurrerer med blant andre Tesla Model 3. Rekkevidden avhenger av batteristørrelse, hvor du kan velge mellom 75 kWt og 100 kWt. Det er også planlagt et 150 kWt-batteri.
El Prix sommer 2023
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Egenvekt uten fører
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Utilgjengelig
ET5 blir en del av det banebrytende prosjektet til NIO som går ut på at man benytter seg av batteri-byttestasjoner og leasing av batterier. Bilen er fullspekket med tekniske finesser, blant annet en skjerm på hele 201 tommer og et panorama-glasstak.
Bilen ble avduket i Norge høsten 2022 og er tilgjengelig for bestilling fra NIO sin hjemmeside.
Fordeler
Mulighet for batteribytte
Lavt støynivå
Ulemper
Ingen skiluke
Mangler frunk
NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.
Test av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Sommerens ladetest ble gjennomført i strålende sol og 25 grader.
NIO ET5 AWD LR 2023
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Om testbilen
Chassis
Sedan
Netto batteripakke
90 kWh
Pris for testbil
438 250 kr
Rekkevidde (WLTP)
590 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
16.2 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.