Mellomklasse, Familie

NIO ET5

NIO ET5 er en mellomstor helelektrisk sedan og stasjonsvogn som konkurrerer med blant andre Tesla Model 3.

El Prix sommer 2023

El Prix vinter 2024

El Prix sommer 2024

Foto: Siv Seglem

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Egenvekt uten fører

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Utilgjengelig

Rekkevidden avhenger av batteristørrelse, hvor du kan velge mellom 75 kWt og 100 kWt. Det er også planlagt et 150 kWt-batteri.

ET5 blir en del av det banebrytende prosjektet til NIO som går ut på at man benytter seg av batteri-byttestasjoner og leasing av batterier. Bilen er fullspekket med tekniske finesser, blant annet en skjerm på hele 201 tommer og et panorama-glasstak.

Bilen ble avduket i Norge høsten 2022 og er tilgjengelig for bestilling fra NIO sin hjemmeside.

Fordeler

  • Mulighet for batteribytte

  • Lavt støynivå

Ulemper

  • Ingen skiluke

  • Mangler frunk

NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

Ladetid (10–80%): I målingene vi har gjort i tabellen nedenfor, har vi rundet alt over 30 sekunder opp og alt under 30 sekunder ned til nærmeste minutt.

el prix Sommer 2024

NIO ET5 Touring

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
30 min
Maks effekt
180 kW
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
26 min (-4min)
Maks effekt
181 kW (+0.6%)
Ladeeffekt (kW) sommer (10-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.

Testresultater

NIO ET5 Touring ladet fra 10 til 80 prosent på 25 minutter og 39 sekunder under sommertesten 2024.

Om testbilen

Utstyrsnivå

Nei

Chassis

Stasjonsvogn

Netto batteripakke

90 kWh

Pris for testbil

499 259 kr

Rekkevidde (WLTP)

548 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

19.7 kWh

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

Bagasjerom i NIO ET5 Touring

  • Bagasjerom bak: 450 liter
  • Bagasjerom foran: Nei

Bagasjeromsstørrelsen i NIO ET5 Touring oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Fysiske mål på bilder

Mål i bagasjerommet.

Fysiske mål

Gulv bredde

106 cm

Gulv lengde

97 cm

Høyde opp til setekant

44 cm

Åpning bredde

99 cm

Åpning høyde

58 cm

Om testbilen

Chassis

Stasjonsvogn

Bagasjerom bak

450 liter

Nyttelast

405 kg

Taklast

750 kg

Egenvekt uten fører

2210 kg

Tillatt totalvekt

2690 kg

Hengerfeste

Nei

Tilhengervekt

1400 kg

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Lignende modeller