NIO ET5
NIO ET5 er en mellomstor helelektrisk sedan og stasjonsvogn som konkurrerer med blant andre Tesla Model 3.
El Prix sommer 2023
El Prix vinter 2024
El Prix sommer 2024
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Egenvekt uten fører
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Utilgjengelig
Rekkevidden avhenger av batteristørrelse, hvor du kan velge mellom 75 kWt og 100 kWt. Det er også planlagt et 150 kWt-batteri.
ET5 blir en del av det banebrytende prosjektet til NIO som går ut på at man benytter seg av batteri-byttestasjoner og leasing av batterier. Bilen er fullspekket med tekniske finesser, blant annet en skjerm på hele 201 tommer og et panorama-glasstak.
Bilen ble avduket i Norge høsten 2022 og er tilgjengelig for bestilling fra NIO sin hjemmeside.
Fordeler
Mulighet for batteribytte
Lavt støynivå
Ulemper
Ingen skiluke
Mangler frunk
NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.
Test av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Sommerens ladetest ble gjennomført i strålende sol og 25 grader.
NIO ET5
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
NIO ET5 lader med CCS-kontakt, og skal i følge produsenten bruke litt over 40 minutter på å lade til 80 prosent. Høyeste effekten bilen lader med er oppgitt å være 126 kW.
Under sommerens test brukte vi 39 minutter og 57 sekunder på å lade fra 8 til 80 prosent. Da hadde vi mottatt 70,1 kWt. Høyeste effekt vi registrerte var 130 kW.
Om testbilen
Chassis
Sedan
Netto batteripakke
90 kWh
Pris for testbil
438 250 kr
Rekkevidde (WLTP)
590 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
16.2 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
NIO ET5
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
NIO ET5 Touring ladet fra 10 til 80 prosent på 24 minutter under vintertesten 2024.
Om testbilen
Chassis
Stasjonsvogn
Netto batteripakke
100 kWh
Pris for testbil
609 250 kr
Rekkevidde (WLTP)
560 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
21.6 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Ladetid (10–80%): I målingene vi har gjort i tabellen nedenfor, har vi rundet alt over 30 sekunder opp og alt under 30 sekunder ned til nærmeste minutt.
NIO ET5 Touring
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
NIO ET5 Touring ladet fra 10 til 80 prosent på 25 minutter og 39 sekunder under sommertesten 2024.
Om testbilen
Utstyrsnivå
Nei
Chassis
Stasjonsvogn
Netto batteripakke
90 kWh
Pris for testbil
499 259 kr
Rekkevidde (WLTP)
548 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
19.7 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Test av bagasjerom
Bagasjerom i NIO ET5 Touring
- Bagasjerom bak: 450 liter
- Bagasjerom foran: Nei
Bagasjeromsstørrelsen i NIO ET5 Touring oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.
For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.
Fysiske mål på bilder
Fysiske mål
Gulv bredde
106 cm
Gulv lengde
97 cm
Høyde opp til setekant
44 cm
Åpning bredde
99 cm
Åpning høyde
58 cm
Om testbilen
Chassis
Stasjonsvogn
Bagasjerom bak
450 liter
Nyttelast
405 kg
Taklast
750 kg
Egenvekt uten fører
2210 kg
Tillatt totalvekt
2690 kg
Hengerfeste
Nei
Tilhengervekt
1400 kg
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?