Familie

Polestar 4

Polestar 4 er mest kjent for at bilen ikke har bakrute. Til tross for sitt kompakte utseende, er dette en bil som rommer familien på tur.

El Prix sommer 2025

Polestar 4 Long Range (sommertest 2025) Foto: Tomm W. Christiansen
Polestar 4 Long Range (sommertest 2025) Foto: Tomm W. Christiansen

Om testbilen

Pris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Ladeeffekt

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Ingen hengerfeste

Bilen kommer med et 100 kWt-batteri og et forbruk som sikrer hyggelig rekkevidde, pluss minus 600 km, avhengig av hjuldrift, der bakhjulsdrift tar deg lengst mellom ladestoppene.

Men en hurtigladetid på 30 minutter for å fylle opp fra 10 til 80 prosent, er langt unna imponerende i en tid hvor stadig flere får jobben gjort på under 20 minutter.

Fordeler

  • Særpreget design

  • Rekkevidde

  • Kjørekomfort

Ulemper

  • Ladetid

  • Kostbare tilvalg

NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

el prix Sommer 2025

Polestar 4 Long Range Single motor

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
30 min
Maks effekt
200 kW
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
30 min (0min)
Maks effekt
206 kW (+3%)
Ladeeffekt (kW) sommer (10-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.

Testresultater

Polestar 4 Long Range Single motor ladet fra 10 til 80 prosent på 29 minutter og 30 sekunder under sommertesten 2025.

Om testbilen

Pris

593 900 kr

Chassis

SUV

Rekkevidde (WLTP)

620 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

17.8 kWh

Netto batteripakke

107 kWh

Maksimal ladeeffekt

200 kW

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Lignende modeller


Hvordan var innholdet på denne siden?