Polestar 4
Polestar 4 er mest kjent for at bilen ikke har bakrute. Til tross for sitt kompakte utseende, er dette en bil som rommer familien på tur.
El Prix sommer 2025
Om testbilen
Pris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Ladeeffekt
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Ingen hengerfeste
Bilen kommer med et 100 kWt-batteri og et forbruk som sikrer hyggelig rekkevidde, pluss minus 600 km, avhengig av hjuldrift, der bakhjulsdrift tar deg lengst mellom ladestoppene.
Men en hurtigladetid på 30 minutter for å fylle opp fra 10 til 80 prosent, er langt unna imponerende i en tid hvor stadig flere får jobben gjort på under 20 minutter.
Fordeler
Særpreget design
Rekkevidde
Kjørekomfort
Ulemper
Ladetid
Kostbare tilvalg
NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.
Test av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Polestar 4 Long Range Single motor
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
Polestar 4 Long Range Single motor ladet fra 10 til 80 prosent på 29 minutter og 30 sekunder under sommertesten 2025.
Om testbilen
Pris
593 900 kr
Chassis
SUV
Rekkevidde (WLTP)
620 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
17.8 kWh
Netto batteripakke
107 kWh
Maksimal ladeeffekt
200 kW
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Hvordan var innholdet på denne siden?