Kompaktklasse

BYD Dolphin

BYD Dolphin er en modell i småbilsegmentet som seiler opp til å bli en direkte konkurrent til blant andre MG4 og VW ID.3.

El Prix vinter 2024

El Prix sommer 2024

Foto: Siv Seglem (Motor) / © NAF

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Egenvekt uten fører

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Utilgjengelig

Den lille modellen fra BYD har en batterikapasitet på 60 kWh (netto) som gir en rekkevidde på opp til 424 kilometer(WLTP). Dolphin benytter siste generasjon blade-batterier - de kobolt-frie batteriene er de sikreste på markedet og har blitt testet ekstensivt for å bevise dette.

Dolphin har designmessig tatt inspirasjon fra det maritime og midtkonsollen, dørhåndtakene og luftventiler ligner bølger og delfiner om man setter litt godvilje til.


Bilen kommer med glasstak som standard og en roterbar 10,8 tommers skjerm. Bilen forventes å være på norske veier i løpet av 2024.

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

el prix Sommer 2024

BYD Dolphin

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
40 min
Maks effekt
Kommer senere
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
Kommer senere
Ladeeffekt (kW) sommer (10-%)

Om testbilen

Chassis

Kombikupé

Pris for testbil

0 kr

Rekkevidde (WLTP)

427 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

15.9 kWh

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Lignende modeller