Ford Capri
Ford gjenoppliver den ikoniske modellen Capri i elektrisk versjon og i følge Ford får du her en sportsbils ånd i en praktisk SUV!
El Prix sommer 2025
Om testbilen
Pris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Ladeeffekt
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Ingen hengerfeste
Den helelektriske Ford Capri blir tilgjengelig både med bakhjulstrekk og firehjulstrekk, samt at den blir tilgjengelig i to utstyrsvarianter - som selvfølgelig har noe med hvilken pris du er villig til å betale. Bilen er bygget på MEB-plattformen og er søstermodell med den nye Explorer modellen fra Ford.
Batterikapasiteten ligger på 77 og 79 kWt netto, alt ettersom hvilken variant du velger å gå for. Capri kan anses som en naturlig konkurrent til Polestar 2 og rekkevidden i følge WLTP-standarden skal ligge på 627 kilometer for den bakhjulsdrevne modellen og 592 kilometer for den firehjulsdrevne.
Prisen forventes å ligge på rundt 500.000 og bilen forventes på norske veier i løpet av 2025.
Test av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Ford Capri Premium RWD Extended Range 286hk 2024
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
Ford Capri ladet fra 10 til 80 prosent på 28 minutter og 30 sekunder under sommertesten 2025.
Om testbilen
Pris
524 650 kr
Chassis
Sport Utility Vehicle
Rekkevidde (WLTP)
598 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
14.6 kWh
Maksimal ladeeffekt
135 kW
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Hvordan var innholdet på denne siden?