Zeekr 7X
En toppmoderne premium-SUV med alt av utstyr til lav pris.
El Prix sommer 2025
Om testbilen
Pris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Ladeeffekt
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Ingen hengerfeste
7X kommer med 800V-teknologi og i tre versjoner, to med bakhjulsdrift:
- Core har 480 km WLTP-rekkevidde og et 75 kWt LFP-batteri som skal lade 10-80 prosent på 13 minutter.
- Long Range med bakhjulsdrift har et 100 kWt NMC-batteri som hurtiglader på 16 minutter og gir WLTP-rekkevidde på 615 km.
- Privilege er eneste versjon med firehjulsdrift, aktiv luftfjæring og kontinuerlig variabel demping. Den har samme batteripakke som Long Range, men WLTP-rekkevidden krymper til 543 km. Motorkraften er desto råere, 470 kW/630 hk og en akselerasjon 0–100 km/t på 3,8 sekunder.
Fordeler
Pris
Premiumfølelse
Gartantiperiode
Ulemper
Nytt og uprøvd merke
Litt uferdig teknologi
NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.
Test av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Zeekr 7X Privilege AWD
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
Zeekr 7X Privilege AWD ladet fra 10 til 80 prosent på 14 minutter og 46 sekunder under sommertesten 2025.
Om testbilen
Pris
645 900 kr
Chassis
SUV
Rekkevidde (WLTP)
541 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
19.9 kWh
Netto batteripakke
100 kWh
Maksimal ladeeffekt
360 kW
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Hvordan var innholdet på denne siden?