Testen ble utført i sterk kulde på fjellet hvor bilen hadde stått en natt ute i under minus 10. Siden det var tørt i luften hadde vi også sprayet på litt vann for at det skulle ise. Isen ble da steinhard, typisk «stålis» og den vanskeligste typen å fjerne.
Dette tatt med i regnestykket, vil vi fortsatt slå et slag for den helt vanlige isskrapen selv om det var tungt og vanskelig å få av isen. Med litt hjelp fra varmeapparatet i bilen, holder vanlig isskrape lenge og man slipper å bruke penger på nok en «duppedings» som skal lades eller fylles på. Den gjør alltid jobben.
Pris: 49 kr / gratis
Tid: 4 min 34 sek
Fordeler:
- Den største fordelen er at den er billig (49 kr. for den med børste hos Clas Ohlson) eller gratis, fordi mange selskaper og organisasjoner deler ut som reklamemateriell
- Snøkosten bør du ha i bilen uansett hvilken metode du bruker for å fjerne isen fra ruta, så du vil alltid ha en klassisk isskrape lett tilgjengelig
- Kommer godt til i alle hjørner og kanter av vinduene
Ulemper:
- Uten hjelp fra varmeapparatet i bilen, ga jeg rett og slett opp å fjerne den hardeste isen på frontruta
- Måtte bruke en god del muskelkraft og det tok en lang tid