Beskytt deg mot svindel og ID-tyveri

Vær oppmerksom på falske e-poster og tekstmeldinger fra svindlere som utgir seg for å være NAF. Se Politiets tips og råd for hvordan du beskytter deg.

Premium

Audi e-tron GT

Audi e-tron GT er flaggskipet til Audi i sportsbilsegmentet av elbilmarkedet. Dette er en bil for deg som verdsetter kjøreegenskaper og har råd til å betale for det.

El Prix vinter 2022

El Prix sommer 2021

Testet av

Foto: Jon Terje Hellgren Hansen © NAF

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Egenvekt uten fører

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Utilgjengelig

Audi e-tron GT deler plattform, batteripakke og drivlinje med konsern-søsken Porsche Taycan - noe som forteller litt om hva slags bil dette er. Med en motorkraft på 646 hk /830 nm er RS e-tron GT den kraftigste Audi-modellen noensinne. Bilen leveres selvfølgelig med med quattro firehjulsdrift.

e-tron GT kommer i to versjoner - standardversjonen med en rekkevidde på 483 km(WLTP) og RS e-tron GT med en rekkevidde på 465 km(WLTP). GT er også blant de modellene som kan hurtiglades raskest, med opptil 270 kW på Ionity hurtigladere.

Fordeler

  • Upåklagelige kjøreegnskaper

Ulemper

  • Ikke veldig praktisk

  • Dyr bil

NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.

74

/100 av Motor
Les testen

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

Audi e-tron GT er en av elbilene som har forvarming av batteri før lynlading. Dette er med på å sikre god ladeeffekt også i kuldegrader.

På vintertesten brukte vi 19 minutter og 32 sekunder på å lade fra 9 til 80 prosent. Da hadde vi mottatt 62,3 kWt. Høyeste effekt vi målte var 257 kW.

el prix Vinter 2022

Audi e-tron GT

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
22,5 min
Maks effekt
Kommer senere
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
19 min (-3min)
Maks effekt
257 kW
Ladeeffekt (kW) vinter (10-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.

Om testbilen

Chassis

Kupé

Pris for testbil

988 220 kr

Rekkevidde (WLTP)

463 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

20.1 kWh

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

Vi har målt størrelsen på bagasjerommet i Audi e-tron GT i centimeter.

Fysiske mål på bilder

Mål i bagasjerommet.

Fysiske mål

Gulv bredde

90 cm

Gulv lengde

104 cm

Høyde opp til setekant

40 cm

Åpning bredde

90 cm

Åpning høyde

44 cm

Frunk bredde

55 cm

Frunk høyde

45 cm

Frunk lengde

39 cm

Om testbilen

Chassis

Kupé

Bagasjerom bak

405 liter

Nyttelast

455 kg

Taklast

75 kg

Egenvekt uten fører

2310 kg

Tillatt totalvekt

2840 kg

Hengerfeste

Nei

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Lignende modeller