Audi Q4 e-tron
Audi Q4 e-tron kan anses som lillebroren til braksuksessen e-tron som rullet inn på norske veier i løpet av 2020 og 2021. Q4 er 30 cm kortere enn e-tron, men er allikevel en relativt stor kompakt SUV.
El Prix sommer 2022
El Prix vinter 2022
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Egenvekt uten fører
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Utilgjengelig
Q4 e-tron er basert på samme plattform som konsernsøsken ID.4 og Enyaq, men skiller seg som forventet ut på en positiv måte, noe som også reflekteres i prisen. Design både på utsiden og innsiden lever opp til Audi-standarden, selv om Q4 har en litt røffere look.
Bilen kommer i fire forskjellige utgaver med ulike batteripakker som gir rekkevidder fra 330 km til rundt 500 km etter WLTP-standard. Q4 er hakket billigere enn storebror e-tron og kan leveres både med forhjulstrekk og firehjulstrekk.
Fordeler
Gode kjøreegenskaper
God plassutnyttelse
God komfort
Ulemper
Kostbart utstyr
NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.
Test av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
To varianter ble testet denne sesongen
Audi Q4 e-tron 40
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
Audi Q4 e-tron 40 ladet fra 4 til 80 prosent på 37 minutter og 7 sekunder under sommertesten 2022.
Om testbilen
Chassis
SUV
Netto batteripakke
77 kWh
Pris for testbil
461 120 kr
Rekkevidde (WLTP)
498 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
18.1 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
To varianter ble testet denne sesongen
Audi Q4 e-tron 40
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.
Testresultater
Audi Q4 e-tron 40 ladet fra 8 til 80 prosent på 39 minutter og 5 sekunder under vintertesten 2022.
Om testbilen
Chassis
SUV
Netto batteripakke
76.6 kWh
Pris for testbil
461 120 kr
Rekkevidde (WLTP)
498 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
18.1 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Test av bagasjerom
- Bagasjerom bak: 520 liter
- Bagasjerom foran: Nei
Bagasjeromsstørrelsen i Audi Q4 e-tron oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.
For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.
Fysiske mål på bilder
Fysiske mål
Gulv bredde
100 cm
Gulv lengde
92 cm
Høyde opp til setekant
46 cm
Åpning bredde
106 cm
Åpning høyde
67 cm
Om testbilen
Chassis
SUV
Bagasjerom bak
520 liter
Nyttelast
510 kg
Taklast
75 kg
Egenvekt uten fører
2135 kg
Tillatt totalvekt
2720 kg
Hengerfeste
Ja
Tilhengervekt
1200 kg
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Bilens sikkerhet
Sikkerhetsrangering i kollisjonstest (2021)
5/5
Voksne
93% beskyttelse i kollisjon
Barn
89% beskyttelse i kollisjon
Fotgjenger
66% beskyttelse i kollisjon
Sikkerhetssystemer
Ga 80% økt beskyttelse
Testen er levert av Euro NCAP
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?