BMW i4
BMWs fjerde helelektriske modell er en moderne versjon av bilmerkets populære mellomklassebiler.
El Prix sommer 2022
El Prix vinter 2023
El Prix vinter 2022
Testet av
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Egenvekt uten fører
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Utilgjengelig
BMW i4 kommer i to versjoner; eDrive40 og M50. Førstnevnte er billigst, mens sistnevnte har mer krefter. i4 er en sprek bil som gir god kjøreopplevelse og komfort, samtidig som den oppfyller de flestes behov for plass. I 2022 ble BMW i4 eDrive40 kåret til Årets beste bilkjøp av NAFs medlemsblad Motor.
Fordeler
Gode kjøreegenskaper
God komfort
Lavt forbruk
Ulemper
Ikke den raskeste ved ladestolpen
NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.
84
/100 av MotorTest av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
BMW i4 M50
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
BMW i4 eDrive40 ladet fra 10 til 80 prosent på 40 minutter under sommertesten 2022.
Om testbilen
Chassis
Kombikupé
Netto batteripakke
80.7 kWh
Pris for testbil
499 900 kr
Rekkevidde (WLTP)
497 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
19 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
BMW i4 M50
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.
Testresultater
BMW i4 M50 ladet fra 10 til 80 prosent på 33 minutter under vintertesten 2022.
Om testbilen
Chassis
Kombikupé
Netto batteripakke
80.7 kWh
Pris for testbil
499 900 kr
Rekkevidde (WLTP)
497 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
19 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Test av bagasjerom
- Bagasjerom bak: 470 liter
- Bagasjerom foran: Nei
Bagasjeromsstørrelsen i BMW i4 oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.
For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.
Fysiske mål på bilder
Fysiske mål
Gulv bredde
91 cm
Gulv lengde
98 cm
Høyde opp til setekant
48 cm
Åpning bredde
98 cm
Åpning høyde
66 cm
Om testbilen
Chassis
Kombikupé
Bagasjerom bak
470 liter
Nyttelast
480 kg
Taklast
75 kg
Egenvekt uten fører
2050 kg
Tillatt totalvekt
2605 kg
Hengerfeste
Ja
Tilhengervekt
1600 kg
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Bilens sikkerhet
Sikkerhetsrangering i kollisjonstest (2022)
4/5
Voksne
87% beskyttelse i kollisjon
Barn
87% beskyttelse i kollisjon
Fotgjenger
71% beskyttelse i kollisjon
Sikkerhetssystemer
Ga 64% økt beskyttelse
Testen er levert av Euro NCAP
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?