Familie, Budsjett

BYD Seal U

BYD Seal U er en mellomstor SUV med forhjulstrekk - med mål om å stikke i kjepper i hjulene på konkurrentene i det etter hvert så godt oppfylte helelektriske SUV-segmentet .

El Prix sommer 2024

Foto: Siv Seglem

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Egenvekt uten fører

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Utilgjengelig

BYD Seal U har en batterikapasitet på 87 kWt og dermed en rekkevidde på 500 kilometer etter WLTP-standarden. Modellen har romslige bakseter og et lastevolum på 552 liter (mulighet for 1 440 liter). Seal U leveres også med hengerfeste og hengervekt på opptil 1 300 kg.

BYD har lagt innstegsprisen på rett under 400 000, noe som er meget rimelig for en bil i denne klassen.

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

Ladetid (10–80%): I målingene vi har gjort i tabellen nedenfor, har vi rundet alt over 30 sekunder opp og alt under 30 sekunder ned til nærmeste minutt.

el prix Sommer 2024

BYD Seal U

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
43 min
Maks effekt
140 kW
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
44 min (+1min)
Maks effekt
142 kW (+1.4%)
Ladeeffekt (kW) sommer (10-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.

Testresultater

BYD Seal U ladet fra 10 til 80 prosent på 44 minutter og 15 sekunder under sommertesten 2024.

Om testbilen

Utstyrsnivå

Ja

Chassis

Sport Utility Vehicle

Netto batteripakke

87 kWh

Pris for testbil

399 900 kr

Rekkevidde (WLTP)

500 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

20.5 kWh

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

  • Bagasjerom bak: 425 liter
  • Bagasjerom foran: Nei

Bagasjeromsstørrelsen i BYD Seal U oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Fysiske mål på bilder

Mål i bagasjerommet.

Fysiske mål

Gulv bredde

96 cm

Gulv lengde

77 cm

Høyde opp til setekant

46 cm

Åpning bredde

104 cm

Åpning høyde

73 cm

Om testbilen

Chassis

Sport Utility Vehicle

Bagasjerom bak

425 liter

Nyttelast

335 kg

Taklast

75 kg

Egenvekt uten fører

2147 kg

Tillatt totalvekt

2557 kg

Hengerfeste

Ja

Tilhengervekt

1300 kg

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Lignende modeller