Ford Mustang Mach-E
Fords storsatsing Mustang Mach-E har vært vellykket i Norge, med mange egenskaper som passer det norske markedet. Modellen var tidlig ute med rekkevidde over 60 mil. Den selges også i versjoner med kortere rekkevidde og lavere pris.
El Prix sommer 2022
El Prix sommer 2021
El Prix vinter 2021
Testet av
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Egenvekt uten fører
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Utilgjengelig
Ford Mustang Mach-E kan leveres med to forskjellige batteripakker - Standard Range og Long Range. SR og LR kan leveres med firehjulstrekk eller bakhjulstrekk, alt ettersom hva kjøperen (og lommeboka) ønsker. Mustang Mach-E er på mange måter en "snill" Mustang, den fungerer som familiebil samtidig som den absolutt ikke er noen sinke med tanke på motoreffekt og håndtering. Modellen leveres med hengerfeste og kan trekke opptil 1500 kg.
Fordeler
Lang rekkevidde
God komfort
Stor frunk (bagasjerom foran)
Ulemper
Begrenset bagasjerom bak
NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.
82
/100 av MotorTest av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Ford Mustang Mach-E
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.
Testresultater
Ford Mustang Mach-E Long Range AWD ladet fra 7 til 80 prosent på 46 minutter og 24 sekunder under sommertesten 2021.
Om testbilen
Chassis
SUV
Netto batteripakke
88 kWh
Pris for testbil
544 000 kr
Rekkevidde (WLTP)
540 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
18.7 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Ford Mustang Mach-E
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
Ford Mustang Mach-E Long Range AWD ladet fra 10 til 80 prosent på 45 minutter under vintertesten 2021.
Om testbilen
Chassis
SUV
Netto batteripakke
88 kWh
Pris for testbil
544 000 kr
Rekkevidde (WLTP)
540 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
18.7 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Ford Mustang Mach-E
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
Ford Mustang Mach-E GT ladet fra 10 til 80 prosent på 43 minutter under sommertesten 2022.
Om testbilen
Chassis
SUV
Netto batteripakke
91 kWh
Pris for testbil
675 500 kr
Rekkevidde (WLTP)
500 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
20 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Test av bagasjerom
- Bagasjerom bak: 402 liter
- Bagasjerom foran: 100 liter
Bagasjeromsstørrelsen i Ford Mustang Mach-E oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.
For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.
Fysiske mål på bilder
Fysiske mål
Gulv bredde
103 cm
Gulv lengde
86 cm
Høyde opp til setekant
45 cm
Åpning bredde
109 cm
Åpning høyde
69 cm
Frunk bredde
95 cm
Frunk høyde
37 cm
Frunk lengde
40 cm
Om testbilen
Chassis
SUV
Bagasjerom bak
402 liter
Egenvekt uten fører
2111 kg
Hengerfeste
Nei
Tilhengervekt
750 kg
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Bilens sikkerhet
Sikkerhetsrangering i kollisjonstest (2021)
5/5
Voksne
92% beskyttelse i kollisjon
Barn
86% beskyttelse i kollisjon
Fotgjenger
69% beskyttelse i kollisjon
Sikkerhetssystemer
Ga 82% økt beskyttelse
Testen er levert av Euro NCAP
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?