Budsjett, Familie

JAC e-JS4

JAC e-S4 er en elektrisk versjon av det kinesiske bilmerket JAC sin Refine S4. Bilen er en kompakt SUV med en gunstig startpris.

El Prix vinter 2023

El Prix sommer 2023

Foto: Tomm W. Christiansen Foto: Tomm W. Christiansen / © NAF

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Egenvekt uten fører

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Utilgjengelig

e-S4 er en helelektrisk SUV med batterikapasitet på 65.7 kWh og en rekkevidde på 433 km (WLTP). I tillegg til en stor touchskjerm på 10,25" størrelse inneholder utstyrslisten blant annet elektrisk panoramasoltak, 360 graders kamera og Apple Carplay/Android Auto.

JAC har lang erfaring med produksjon av elbiler og var en pioner innen produksjonen av elektriske biler allerede på 1990-tallet. RSA har tatt på seg ansvar som importør av bilene og de første bilene er allerede leveringsklare.

Fordeler

  • Oppvarmede forseter i vegansk skinn

  • Varmepumpe som standard

Ulemper

  • Veldig lav nyttelast

  • Lite bagasjerom sammenlignet med lignende modeller

  • Lite benplass foran med stor bilstol bak

NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

JAC e-jS4 lader fra 10% til 80% på 49 minutter.

JAC e-jS4 lader med CCS-kontakt, og skal i følge produsenten bruke 45 minutter på å lade fra 30 til 80 prosent. Høyeste effekten bilen lader med er oppgitt å være 70kW.

el prix Sommer 2023

JAC e-JS4

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
45 min
Maks effekt
70 kW
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
49 min (+4min)
Maks effekt
73 kW (+4.3%)
Ladeeffekt (kW) sommer (10-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.

Testresultater

Under sommerens test brukte vi 49 minutter og 40 sekunder på å lade fra 10 til 80 prosent. Da hadde vi mottatt 44,3 kWt. Høyeste effekt vi registrerte var 69 kW.

Om testbilen

Chassis

Sport Utility Vehicle

Netto batteripakke

65.7 kWh

Pris for testbil

374 900 kr

Rekkevidde (WLTP)

433 km

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

  • Bagasjerom bak: 520 liter
  • Bagasjerom foran: Nei

Bagasjeromsstørrelsen i JAC e-JS4 oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Fysiske mål på bilder

Mål i bagasjerommet.

Fysiske mål

Gulv bredde

96 cm

Gulv lengde

83 cm

Høyde opp til setekant

55 cm

Åpning bredde

96 cm

Åpning høyde

84 cm

Om testbilen

Chassis

Sport Utility Vehicle

Bagasjerom bak

520 liter

Nyttelast

300 kg

Egenvekt uten fører

1690 kg

Tillatt totalvekt

2065 kg

Hengerfeste

Nei

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Lignende modeller