Beskytt deg mot svindel og ID-tyveri

Vær oppmerksom på falske e-poster og tekstmeldinger fra svindlere som utgir seg for å være NAF. Se Politiets tips og råd for hvordan du beskytter deg.

Premium, Familie

Jaguar I-PACE

Jaguar I-Pace var på mange måter den første virkelige konkurrenten til Tesla på elbilmarkedet da den ble tilgjengelig i Norge i 2018. Den kompakte SUV'en ble en stor suksess, men de siste årene har det dukket opp flere konkurrenter på markedet.

El Prix vinter 2020

El Prix sommer 2020

Rød Jaguar I-PACE under sommertest © NAF

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Egenvekt uten fører

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Utilgjengelig

Jaguar har opprettholdt sitt sedvanlige fokus på design og dermed er estetikken i designet av I-Pace både moderne og inspirert av den klassiske Jaguar stilen. Bilen kommer med firehjulstrekk og batterikapasiteten på 84,7 kWt netto gir en rekkevidde på 470 km(WLTP).

Etter å ha vært den første virkelige utfordreren til Tesla på det elektriske SUV-markedet er nå Jaguar en blant mange aktører. I-Pace har høstet ros og skryt siden den ble sluppet løs på veiene og Jaguar har vist seg som en aktør å regne med på det helelektriske markedet.

Fordeler

  • Eleganse i både eksteriør og interiør, samt kjøreglede

  • Akseptabel støy fra store og brede dekk

  • Bra selvkjøringsfunksjon og moderne sikkerhetsteknologi

Ulemper

  • Dårlig kontrast på enkelte symboler i midtkonsollen under dagslys

  • Noe høyere energiforbruk enn forventet

  • Stor utvendig, ganske trang innvendig

NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

Jaguar I-PACE lader med CCS-kontakt og skal med siste oppdatering klare å lade med 100 kW. Men sliter med å nå oppgitt effekt i vår ladetest.

Produsenten oppgir ikke hvor lang tid det skal ta å lade på sine offisielle salgssider, men oppgir at du skal få 270 km på en time.

Ladeeffekt (kW) sommer (10-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.

Testresultater

  • Selv under perfekte forhold slet vi med å oppnå effekten Jaguar reklamerer med. Selv etter to timers kjøring på motorveien og 25 grader utetemperatur holdt vi 100 kW kun i 44 sekunder før effekten stabiliserte seg på 77 kW.
  • Vi brukte 49 minutter på å lade fra 8 til 80 prosent

Om testbilen

Chassis

SUV

Pris for testbil

737 950 kr

Rekkevidde (WLTP)

436 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

21.2 kWh

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

  • Bagasjerom bak: 505 liter
  • Bagasjerom foran: 27 liter

Bagasjeromsstørrelsen i Jaguar I-Pace oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Fysiske mål på bilder

Mål i bagasjerommet.

Fysiske mål

Gulv bredde

105 cm

Gulv lengde

99 cm

Høyde opp til setekant

47 cm

Åpning bredde

96 cm

Åpning høyde

66 cm

Frunk bredde

66 cm

Frunk høyde

28 cm

Frunk lengde

26 cm

Om testbilen

Chassis

SUV

Bagasjerom bak

505 liter

Nyttelast

414 kg

Taklast

75 kg

Egenvekt uten fører

2181 kg

Tillatt totalvekt

2670 kg

Hengerfeste

Nei

Tilhengervekt

750 kg

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Lignende modeller