Mercedes-Benz EQS SUV
Mercedes-Benz EQS SUV er bygget på samme plattform som luksusmodellen EQS, men med høyere bakkeklaring og større hjul.
El Prix sommer 2023
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Egenvekt uten fører
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Utilgjengelig
Batterikapasiteten på EQS SUV ligger på 107,8 kWh, og rekkevidden er på opptil 660 kilometer (WLTP). Det at bilen er over 20 centimeter høyere fører til mer plass enn i originalen EQS - dette gjør at bilen kan leveres med tre seterader og plass til syv personer.
Inne i bilen domineres fronten av en enorm glassplate som huser tre skjermer med intuitive løsninger på alt du kan ønske av bilen rent teknologisk – eller en «Hyperscreen» som Mercedes kaller det.
Fordeler
Utmerket komfort
Lang rekkevidde og lavt forbruk
God plass
Ulemper
Høy pris
Lav tilhengervekt
NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.
Test av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Mercedes-Benz EQS SUV
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
Mercedes-Benz EQS SUV ladet fra 10 til 80 prosent på 30 minutter og 23 sekunder under sommertesten 2023.
Om testbilen
Chassis
SUV
Netto batteripakke
108.4 kWh
Pris for testbil
1 924 556 kr
Rekkevidde (WLTP)
577 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
21.3 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Test av bagasjerom
- Bagasjerom bak: 195 liter med alle setene oppe. 645 liter med bakerste seterad slått ned
- Bagasjerom foran: Nei
Bagasjeromsstørrelsen i Mercedes EQS SUV oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.
For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.
Fysiske mål på bilder
Fysiske mål
Gulv bredde
106 cm
Gulv lengde
110 cm
Høyde opp til setekant
45 cm
Åpning bredde
102 cm
Åpning høyde
75 cm
Om testbilen
Chassis
SUV
Bagasjerom bak
195 liter
Hengerfeste
Nei
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?