MG Marvel R
MG Marvel R kommer med to alternative drivlinjer, firehjulstrekk og bakhjulsdrift. Velger du sistnevnte – får du med ekstra plass foran i "frunken".
El Prix vinter 2023
El Prix sommer 2023
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Egenvekt uten fører
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Utilgjengelig
Marvel R er 30 cm lengre enn lillebror, og med 50 liter bagasjeplass ekstra, mulighet for firehjulsdrift og tilhengerfeste så kategoriseres denne som en litt større SUV enn den kompakte ZS EV.
Denne modellen kommer med to alternative drivlinjer, firehjulstrekk bakhjulsdrift med maksimal effekt på 132 kW / 180 hk. Dette holder til henholdsvis 370 og 402 km rekkevidde etter WLTP-standarden. Begge variantene leveres med et 70 kWt batteri.
MG Marvel R kommer med funksjonen V2L (Vehicle-to-Load). En teknologi som gjør det mulig å overføre energi fra batteriet til eksterne elektriske systemer ved behov.
Fordeler
Kan trekke henger på 750 kilo
Ulemper
Lite bagasjerom, men versjonen med bakhjulsdrift har til gjengjeld en «frunk» foran
NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.
Test av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
MG Marvel R 2WD lader med CCS-kontakt, og skal i følge produsenten bruke 38 minutter på å lade til 80 prosent. Høyeste effekten bilen lader med er oppgitt å være 94 kW.
MG Marvel R
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
Under sommerens test brukte vi 40 minutter og 6 sekunder på å lade fra 8 til 80 prosent. Da hadde vi mottatt 51,6 kWt. Høyeste effekt vi registrerte var 88 kW.
Om testbilen
Chassis
SUV
Netto batteripakke
65 kWh
Pris for testbil
434 890 kr
Rekkevidde (WLTP)
402 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
19.4 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Test av bagasjerom
- Bagasjerom bak: 357 liter
- Bagasjerom foran: 150 liter i modellen med bakhjulstrekk. I modellen med firehjulstrekk er det ikke bagasjerom foran.
Bagasjeromsstørrelsen i MG Marvel R oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.
For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.
Fysiske mål på bilder
Fysiske mål
Gulv bredde
103 cm
Gulv lengde
86 cm
Høyde opp til setekant
43 cm
Åpning bredde
103 cm
Åpning høyde
64 cm
Om testbilen
Chassis
SUV
Bagasjerom bak
357 liter
Nyttelast
403 kg
Taklast
50 kg
Egenvekt uten fører
1810 kg
Tillatt totalvekt
2288 kg
Hengerfeste
Nei
Tilhengervekt
750 kg
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Bilens sikkerhet
Sikkerhetsrangering i kollisjonstest (2021)
4/5
Voksne
80% beskyttelse i kollisjon
Barn
75% beskyttelse i kollisjon
Fotgjenger
55% beskyttelse i kollisjon
Sikkerhetssystemer
Ga 80% økt beskyttelse
Testen er levert av Euro NCAP
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?