Premium

Porsche Macan

Macan er den første fossildrevne modellen fra porsche som blir lansert i helelektrisk utgave.

El Prix vinter 2025

Porsche Macan 4 (vintertest 2025) Foto: Jon Terje Hellgren Hansen / © Motor

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Ladeeffekt

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Ingen hengerfeste

Macan er bygd på PPE-Plattformen, forøvrig samme plattform som Audi Q6 e-tron og med over 600 hestekrefter og over 1000 nm dreiemoment så bør Porsche-feelingen være godt på plass. BIlen er full av finesser og vil nok koste over en million kroner.

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

el prix Vinter 2025

Porsche Macan

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
21 min
Maks effekt
270 kW
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
21 min (0min)
Maks effekt
277 kW (+2.6%)
Ladeeffekt (kW) vinter (10-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.

Testresultater

Porsche Macan ladet fra 10 til 80 prosent på 20 minutter og 53 sekunder under vintertesten 2025.

Om testbilen

Pris for testbil

1 354 739 kr

Chassis

Sport Utility Vehicle

Rekkevidde (WLTP)

552 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

19.9 kWh

Netto batteripakke

95 kWh

Maksimal ladeeffekt

270 kW

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

  • Bagasjerom bak: 540 liter
  • Bagasjerom foran: 84 liter

Bagasjeromsstørrelsen i Porsche Macan oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Fysiske mål på bilder

Mål i bagasjerommet.

Fysiske mål

Gulv bredde

105 cm

Gulv lengde

89 cm

Høyde opp til setekant

48 cm

Åpning bredde

99 cm

Åpning høyde

68 cm

Frunk bredde

62 cm

Frunk høyde

15 cm

Frunk lengde

31 cm

Om testbilen

Chassis

Sport Utility Vehicle

Bagasjerom bak

540 liter

Nyttelast

395 kg

Taklast

75 kg

Egenvekt uten fører

2330 kg

Tillatt totalvekt

2920 kg

Hengerfeste

Nei

Tilhengervekt

2000 kg

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Lignende modeller