Porsche Macan
Macan er den første fossildrevne modellen fra porsche som blir lansert i helelektrisk utgave.
El Prix vinter 2025
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Ladeeffekt
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Ingen hengerfeste
Macan er bygd på PPE-Plattformen, forøvrig samme plattform som Audi Q6 e-tron og med over 600 hestekrefter og over 1000 nm dreiemoment så bør Porsche-feelingen være godt på plass. BIlen er full av finesser og vil nok koste over en million kroner.
Test av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Porsche Macan
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.
Testresultater
Porsche Macan ladet fra 10 til 80 prosent på 20 minutter og 53 sekunder under vintertesten 2025.
Om testbilen
Pris for testbil
1 354 739 kr
Chassis
Sport Utility Vehicle
Rekkevidde (WLTP)
552 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
19.9 kWh
Netto batteripakke
95 kWh
Maksimal ladeeffekt
270 kW
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Test av bagasjerom
- Bagasjerom bak: 540 liter
- Bagasjerom foran: 84 liter
Bagasjeromsstørrelsen i Porsche Macan oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.
For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.
Fysiske mål på bilder
Fysiske mål
Gulv bredde
105 cm
Gulv lengde
89 cm
Høyde opp til setekant
48 cm
Åpning bredde
99 cm
Åpning høyde
68 cm
Frunk bredde
62 cm
Frunk høyde
15 cm
Frunk lengde
31 cm
Om testbilen
Chassis
Sport Utility Vehicle
Bagasjerom bak
540 liter
Nyttelast
395 kg
Taklast
75 kg
Egenvekt uten fører
2330 kg
Tillatt totalvekt
2920 kg
Hengerfeste
Nei
Tilhengervekt
2000 kg
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?