Budsjett

Seat Mii electric

SEAT Mii electric var den første elektriske modellen i SEAT sin annonserte satsning på elbilmarkedet og som en del av VW-konsernet så er bilen basert på e-up!. Bilen har batteristørrelse på 36,8 kWh og en rekkevidde på 260 km i følge WLTP-standarden.

El Prix vinter 2020

El Prix sommer 2020

Testet av

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Egenvekt uten fører

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Utilgjengelig

Mii electric var først og fremst en bybil og appellerer til de som verken trenger god plass eller langturer. Mii ble levert med standardutstyret som kan forventes i moderne biler og med sin svært gunstige pris er denne bilen en av de billigste i sin klasse.

Fordeler

  • Liten

  • Billig

Ulemper

  • Liten

  • Treg lading

  • Seats elbiler ble til Cupra, merket operer ikke i Norge lenger, selv om det er del av VW-konsernet

NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.

72

/100 av Motor
Les testen

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

el prix Sommer 2020

Seat Mii electric Launch edition 2020

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
45 min
Maks effekt
40 kW
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
61 min (+16min)
Maks effekt
37 kW (-7.5%)
Ladeeffekt (kW) sommer (5-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.

Testresultater

Seat Mii electric lader på CCS-kabel og skal lade med 40 kW og bruke 45 minutter på å lade fra 0 til 80 prosent ved å bruke en 50 kW lader.

Under sommertesten brukte vi 60 minutter og 58 sekunder på å lade fra 5 til 80 prosent. På sommeren kom vi nærmere oppgitt maksimal ladeeffekt enn på vinteren, men den faller merkbart ved 40 prosent og halveres. Denne reduksjonen i effekten kommer tidligere enn i vinter, og spørsmålet er om batteriet skånes for overoppheting.

Om testbilen

Chassis

Kombikupé

Netto batteripakke

32.33 kWh

Pris for testbil

209 000 kr

Rekkevidde (WLTP)

258 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

14.4 kWh

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

Bagasjerom i Seat Mii Electric

  • Bagasjerom bak: 250 liter
  • Bagasjerom foran: Nei

Bagasjeromsstørrelsen i Seat Mii Electric oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Fysiske mål på bilder

Fysiske mål

Gulv bredde

99 cm

Gulv lengde

46 cm

Høyde opp til setekant

42 cm

Åpning bredde

87 cm

Åpning høyde

67 cm

Om testbilen

Chassis

Kombikupé

Bagasjerom bak

250 liter

Nyttelast

295 kg

Taklast

50 kg

Egenvekt uten fører

1160 kg

Tillatt totalvekt

1530 kg

Hengerfeste

Nei

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Lignende modeller