Mellomklasse

Skoda Elroq

Skoda Elroq er en kompakt-SUV. Den kan romme familien på tur om familien pakker fornuftig.

El Prix sommer 2025

Skoda Elroq (sommertest 2025) Foto: Tomm W. Christiansen
Skoda Elroq (sommertest 2025) Foto: Tomm W. Christiansen

Om testbilen

Pris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Ladeeffekt

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Ingen hengerfeste

Elroq 50 har et batteri på 52 kWt netto, mens Elroq 85 byr på 77 kWt. Dette gir ulik rekkevidde, nemlig 375 mot 581 kilometers oppgitt rekke­vidde. Det gir en versjon for kortere turer og en langtur-versjon.

Fordeler

  • Utgaver for ulike lommebøker

  • Riktig Skoda-følelse

  • Trivelige kjøreegenskaper

Ulemper

  • Ikke av de mest avanserte

  • Litt kjedelig

  • Toppmodellen får hard konkurranse

NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

Skoda Elroq ladet fra 10 til 80 prosent på 26 minutter og 42 sekunder, med en gjennomsnittseffekt på 98 kW.

el prix Sommer 2025

Skoda Elroq 60

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
25 min
Maks effekt
135 kW
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
27 min (+2min)
Maks effekt
167 kW (+23.7%)
Ladeeffekt (kW) sommer (10-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.

Om testbilen

Pris

368 650 kr

Chassis

SUV

Rekkevidde (WLTP)

424 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

15.99 kWh

Netto batteripakke

63 kWh

Maksimal ladeeffekt

135 kW

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

  • Bagasjerom bak: 470 liter
  • Bagasjerom foran: Nei

Bagasjeromsstørrelsen i Skoda Elroq oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Fysiske mål på bilder

Mål i bagasjerommet.
Mål i bagasjerommet.

Fysiske mål

Gulv bredde

100 cm

Gulv lengde

86 cm

Høyde opp til setekant

61 cm

Åpning bredde

97 cm

Åpning høyde

85 cm

Om testbilen

Chassis

SUV

Bagasjerom bak

470 liter

Nyttelast

436 kg

Egenvekt uten fører

2021 kg

Tillatt totalvekt

2457 kg

Hengerfeste

Ja

Tilhengervekt

1 kg

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Lignende modeller


Hvordan var innholdet på denne siden?