Volkswagen ID.Buzz
ID.Buzz er den moderne, elektriske versjonen av «Folkevognbussen». I følge Volkswagen er dette bilen for de som ønsker seg en litt annerledes familiebil og muligens de med en litt større familie enn normalen.
El Prix vinter 2023
El Prix sommer 2023
Testet av
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Egenvekt uten fører
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Utilgjengelig
Med bagasjeplass på 1.121 liter, generøs takhøyde og bakseter som kan både justeres i lengderetning og legges ned er dette definitivt en bil for deg som vil ha muligheten til å pakke bilen med litt mer bagasje enn de fleste andre. Bilen vil være tilgjengelig med både 6 og 7 seter – og firehjulstrekk er på vei.
Bilen kommer også med toveislading, noe som betyr at du vil ha mulighet til å levere strøm til eksterne mottakspunkter – og dermed lade andre elektriske apparater. Dette er definitivt en av de mer spennende bilene på det elektriske markedet og det blir interessant å følge med på mottagelsen.
Fordeler
Stort bagasjerom
Justerbare bakseter
Plass til tre bilstoler i bredden
Ulemper
Lav nyttelast
NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.
77
/100 av MotorTest av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Volkswagen ID.Buzz brukte 29 minutter og 58 sekunder på å lade fra 3 til 80 prosent.
Volkswagen ID.Buzz Pro
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.
Testresultater
Volkswagen ID.Buzz lader med CCS-kontakt, og skal i følge produsenten, bruke litt over 30 minutter på å lade fra 5 til 80 prosent. Høyeste effekten bilen lader med er oppgitt å være 170 kW.
Under sommerens test brukte vi 29 minutter og 58 sekunder på å lade fra 3 til 80 prosent. Da hadde vi mottatt 65 kWt. Høyeste effekt vi registrerte var 183 kW.
Om testbilen
Chassis
Flerbruksbil
Netto batteripakke
77 kWh
Pris for testbil
750 100 kr
Rekkevidde (WLTP)
408 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
21.4 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Test av bagasjerom
- Bagasjerom bak: 1121 liter
- Bagasjerom foran: Nei
Bagasjeromsstørrelsen i Volkswagen ID.Buzz oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.
For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.
Baksetene i ID.Buzz kan justeres frem og tilbake, som vil påvirke plassen du har i bagasjerommet.
Fysiske mål på bilder
Fysiske mål
Gulv bredde
121 cm
Gulv lengde
124 cm
Høyde opp til setekant
52 cm
Åpning bredde
122 cm
Åpning høyde
86 cm
Om testbilen
Chassis
Flerbruksbil
Bagasjerom bak
1121 liter
Nyttelast
509 kg
Taklast
100 kg
Egenvekt uten fører
2416 kg
Tillatt totalvekt
3000 kg
Hengerfeste
Ja
Tilhengervekt
1000 kg
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Bilens sikkerhet
Sikkerhetsrangering i kollisjonstest (2022)
5/5
Voksne
92% beskyttelse i kollisjon
Barn
87% beskyttelse i kollisjon
Fotgjenger
60% beskyttelse i kollisjon
Sikkerhetssystemer
Ga 90% økt beskyttelse
Testen er levert av Euro NCAP
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?