Klage på NAF sine tjenester
Er du misfornøyd med en tjeneste fra NAF? Her finner du informasjon om hvordan du kan klage og få saken din behandlet.
Foto: Nikolas GogstadDersom du er misfornøyd med våre verkstedtjenester eller med veihjelpen, så kan du klage på dette. Vi har også en klagenemnd som kan behandle saken hvis du ikke når frem med en klage i første omgang. Slik går du frem for å klage på våre tjenester.
Klage på NAF-senter sine tjenester
I første omgang må du sende en klage til det NAF-senteret som har utført tjenesten. Dersom senteret ikke gir deg medhold, så blir saken automatisk sendt videre til NAF senter administrasjon som vurderer klagen.
Dersom du ikke får medhold i klagen, så kan saken klages videre til NAF sin klagenemnd. Det kan du gjøre ved å be NAF senter administrasjon om å videresende saken til klagenemnda, eller ved å sende en egen henvendelse til nemnda. Se e-post adresse til nemnda nedenfor.
Klage på veihjelp
Klage på tjenester fra veihjelpen kan i første omgang sendes til reklamasjon@sos.eu.
Hvis du ikke får medhold i klagen, kan saken klages videre til klagenemnda.
Hvilke type saker behandler klagenemnda
Nemnda behandler saker der du har et konkret krav, for eksempel krav på erstatning eller prisavslag, eller på å få arbeid rettet eller gjort om igjen.
Merk at nemnda ikke behandler saker som kun vedrører opplevelsen av kundeservice eller saksbehandling. Nemnda behandler heller ikke klager på juridisk og teknisk bistand fra NAF Advokat.
Slik er nemnda satt sammen
Nemnda er satt sammen av tre personer; en ansatt i NAF som også er sekretær for nemnda, en representant for medlemmene i NAF og en uavhengig juridisk representant.
Nemnda fatter vedtak i saken. Vedtaket er bindende for NAF, men er ikke bindende for deg som klager.
Klage til nemnda kan sendes på klagenevnd@naf.no.
Publisert: 19. desember 2024
Sist oppdatert: 15. januar 2025