Budsjett

Fiat 500

Fiat har lansert den tredje generasjonen av sin populære 500 modell og 500e er en helelektrisk versjon av modellen som har vokst både i størrelse og utseende siden sist.

El Prix sommer 2021

El Prix vinter 2021

Testet av

Fiat 500 CAB 2021 © NAF

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Egenvekt uten fører

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Utilgjengelig

500e har en rekkevidde på 320 km (WLTP) og en batterikapasitet på 42 kWh - maks motoreffekt på 88 kW vitner om at dette er en liten bil for deg som ikke trenger alt for mye plass. Bilen er godt utstyrt med tekniske funksjoner og holder et tidsriktig teknologisk nivå.

Fiat 500e er tilgjengelig både med tak og uten, men først ute var lanseringsversjonen "La Prima" som kun lages i 500 eksemplarer. Nå kan du bestille modellen både som hatchback, cabrio og en eksklusiv rødlakkert modell for deg som liker å skille deg ut.

72

/100 av Motor
Les testen

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

Fiat 500 lader fra 10% til 80% på drøye 27 minutter på sommeren. Fiat lover ikke hvor lang tid du skal bruke på å lade til 80%, men lover deg 5 kilometer på 5 minutter.

el prix Sommer 2021

Fiat 500 Icon Kabriolet 2021

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
Kommer senere
Maks effekt
85 kW
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
28 min
Maks effekt
83 kW (-2.4%)
Ladeeffekt (kW) sommer (1-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.

Om testbilen

Chassis

Kabriolet

Pris for testbil

302 780 kr

Rekkevidde (WLTP)

298 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

14.7 kWh

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

Vi har målt størrelsen på bagasjerommet i Fiat 500 i centimeter.

Fysiske mål på bilder

Målene i bagasjerommet

Fysiske mål

Gulv bredde

100 cm

Gulv lengde

53 cm

Høyde opp til setekant

56 cm

Åpning bredde

87 cm

Åpning høyde

88 cm

Om testbilen

Chassis

Kombikupé

Bagasjerom bak

185 liter

Nyttelast

325 kg

Egenvekt uten fører

1290 kg

Tillatt totalvekt

1690 kg

Hengerfeste

Nei

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Bilens sikkerhet

Sikkerhetsrangering i kollisjonstest (2021)

4/5

Voksne

76% beskyttelse i kollisjon

Barn

80% beskyttelse i kollisjon

Fotgjenger

67% beskyttelse i kollisjon

Sikkerhetssystemer

Ga 67% økt beskyttelse

Testen er levert av Euro NCAP

Lignende modeller