Honda e

Honda-e kommer i to versjoner, der den avanserte versjonen Honda e advance har en kraftigere motor enn standardversjonen.

El Prix sommer 2021

El Prix vinter 2021

Testet av

Honda e 2021 © NAF

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Egenvekt uten fører

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Utilgjengelig

Honda e er i utgangspunktet skapt for å være en bybil, med en rekkevidde fra 210 til 222 kilometer, er altså bilen ingen langtraver. Bilen har derimot et minimalistisk retro-design som samtidig bærer preg av futuristiske innspill og har alt som skal til for å bli et spenstig innslag i urbane områder.

Honda e kan ikke lenger bestilles som nybil til det europeiske markedet, har medlemsmagasinet vårt, Motor fått bekreftet fra Honda sentralt.

Fordeler

  • Bra oversikt, kvikk og lettkjørt med svært liten svingradius

  • Kameraspeilene krever tilvenning, men er ypperlige

  • Mye flott standardutstyr, som kameraspeil, glasstak, LED-lys og fjernlysassistent

Ulemper

  • Kort rekkevidde, men det holder til kjøring i by og nærområder

  • Små seter med lite lårstøtte

  • Bagasjevolum på 171 liter

NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.

75

/100 av Motor
Les testen

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

Honda e lader med CCS-kontakt, og skal bruke 31 minutter på å lade til 80 prosent på en 50 kW-hurtiglader, i følge produsenten. Den tiden gjelder fra "varselindikator for lavt batterinivå dukker opp", skriver Honda på sine nettsider.

el prix Sommer 2021

Honda e Advance 2020

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
34 min
Maks effekt
Kommer senere
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
35 min (+1min)
Maks effekt
49 kW
Ladeeffekt (kW) sommer (-%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.

Testresultater

Under sommerens test brukte vi 35 minutter og 30 sekunder på å lade fra 7-80%. Da hadde vi mottatt 18,76 kWt. Høyeste effekt vi målte var 49 kW.

Om testbilen

Chassis

Kombikupé

Pris for testbil

287 600 kr

Rekkevidde (WLTP)

210 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

17.8 kWh

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Lignende modeller