Opel Mokka-e
Den fossildrevne Opel Mokka har vært å se på norske veier siden 2012 - nå blir den elektriske versjonen tilgjengelig. Opel Mokka-e er en kompakt crossover som blir en spennende utfordrer i et segment av elbilmarkedet som begynner å fylle seg opp.
El Prix sommer 2021
El Prix vinter 2022
Testet av
Startpris
Ikke oppgitt
Rekkevidde
Ikke oppgitt
Forbruk / 100 km
Ikke oppgitt
Drivhjul
Ikke oppgitt
Egenvekt uten fører
Ikke oppgitt
Bagasjerom
Ikke oppgitt
Nyttelast
Ikke oppgitt
Tilhengervekt
Utilgjengelig
Mokka-e er bygget på plattformen e-CMP - det betyr at det er samme plattform som Citroën ë-C4, Peugeot-modellene e-208 og e-2008 og DS Crossback E-Tense. Det betyr at Mokka-e har en batterikapasitet på 50 kWt og en rekkevidde på 324 kilometer etter WLTP-standarden.
Mokka-e har en maksimal motoreffekt på 100 kW / 136 hk og maksimalt dreiemoment på 260 nm. Prisen er blant de billigere for segmentet og denne modellen kan passe som en fin nummer to eller for deg som ikke trenger kjøre alt for langt eller fylle bilen med alt for mye.
74
/100 av MotorTest av rekkevidde
Dette tester vi under rekkeviddetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.
Test av lading
Under sommertesten ladet Opel Mokka-e fra 6 til 80 prosent på 28 minutter og 3 sekunder. Da hadde vi mottatt 36,6 kWt. Maksimal effekt under ladeøkten var 101 kW.
Opel Mokka-e
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.
Om testbilen
Chassis
Kombikupé
Pris for testbil
279 900 kr
Rekkevidde (WLTP)
338 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
15.6 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Vi brukte litt lengre tid om vinteren. Da ladet vi fra 2 til 80 prosent på 36 minutter og 38 sekunder. Da hadde vi mottatt 36,38 kWt. Toppeffekten var 80 kW.
Opel Mokka-e
Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.
Om testbilen
Chassis
Kombikupé
Pris for testbil
279 900 kr
Rekkevidde (WLTP)
338 km
Forbruk / 100 km (WLTP)
15.6 kWh
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Dette tester vi under ladetesten
To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.
Test av bagasjerom
- Bagasjerom bak: 310 liter
- Bagasjerom foran: Nei
Bagasjeromsstørrelsen i Opel Mokka-e oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.
For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.
Fysiske mål på bilder
Fysiske mål
Gulv bredde
101 cm
Gulv lengde
60 cm
Høyde opp til setekant
41 cm
Åpning bredde
95 cm
Åpning høyde
68 cm
Om testbilen
Chassis
Kombikupé
Bagasjerom bak
310 liter
Nyttelast
417 kg
Taklast
70 kg
Egenvekt uten fører
1523 kg
Tillatt totalvekt
2015 kg
Hengerfeste
Nei
Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.
Mer om elbil
Hvordan var innholdet på denne siden?